top of page

SpecjalizujÄ™ siÄ™ w tworzeniu zrównoważonych strategii produktowych, sourcingu i odpowiedzialnej komunikacji, ale to nie wszystko...

Przez ostatnie 20 lat miaÅ‚am okazjÄ™ zdobywać różnorodne doÅ›wiadczenia w branży fashion i to one pozwalajÄ… mi patrzeć na wyzwania stojÄ…ce przed firmami z szerokiej perspektywy. Aby dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej o moich doÅ›wiadczeniach oraz markach, z którymi pracowaÅ‚am czytaj dalej...

Aleksandra Włodarczyk.jpeg

Aleksandra Włodarczyk

Fashion Futures, Åšwiadomy Konsument Mody

Moja podróż od zawsze byÅ‚a napÄ™dzana pasjÄ… do mody. Ale dziÅ› kierujÄ™ tÄ™ pasjÄ™ w stronÄ™ transformacji branży ku innowacyjnoÅ›ci, konkurencyjnoÅ›ci, odpornoÅ›ci i zrównoważonemu rozwojowi.

 

Jedna część moich działań to edukacja i promowanie świadomości konsumenckiej poprzez platformę Świadomy Konsument Mody. Pomagam ludziom w zrozumieniu, jak powstają ich ubrania i jaki wpływ mają na środowisko, społeczeństwo i zdrowie, ale także jak lepiej korzystać z mody w trosce o siebie i planetę.

 

Druga strona mojej dziaÅ‚alnoÅ›ci to wspieranie firm odzieżowych w optymalizacji procesów tworzenia strategii produktowej, sourcingu, odpowiedzialnej komunikacji, implementacji innowacji czy modeli cyrkularnych. 

 

Przez lata zdobywaÅ‚am doÅ›wiadczenie w różnych obszarach branży odzieżowej. ByÅ‚am kupcem mody, odpowiedzialnym za wyszukiwanie i selekcjÄ™ dostawców, negocjowanie warunków wspóÅ‚pracy i cen zakupu, a także monitorowanie procesów produkcyjnych i transportowych. ZajmowaÅ‚am siÄ™ także zarzÄ…dzaniem produktami, analizujÄ…c sprzedaż i zarzÄ…dzajÄ…c kolekcjami, tworzyÅ‚am dziaÅ‚ "MUST HAVE" (rozwój strategii Å‚aÅ„cucha dostaw i strategii produktowej), koordynowaÅ‚am zespoÅ‚y i utrzymywaÅ‚am relacje biznesowe z dostawcami.

​​

W ramach zarzÄ…dzania markÄ… prowadziÅ‚am zagraniczne marki obuwnicze na rynku polskim. Jako Retail Manager zajmowaÅ‚am siÄ™ zarzÄ…dzaniem procesami powstawania sklepów, negocjowaÅ‚am umowy z galeriami handlowymi, wybieraÅ‚am kontrahentów i dostawców elementów sklepów oraz systemów IT, koordynowaÅ‚am prace budowlane i operacje sklepu, a także rekrutowaÅ‚am pracowników.

​​

Przez blisko 8 lat tworzyÅ‚am wÅ‚asnÄ… agencjÄ™ sourcingowÄ…, która w Bangladeszu, Indiach i Turcji produkowaÅ‚a odzież dla najwiÄ™kszych polskich marek sieciowych. ZrezygnowaÅ‚am z powodów etycznych, a teraz wspieram polskie mniejsze firmy, by budować ich odporność w starciu z niskiej jakoÅ›ci taniÄ… odzieżą fast fashion.

​

W czasie ostatnich 20 lat wspóÅ‚pracowaÅ‚am z takimi markami jak:  Skechers, Dr. Martens, Replay, Pepe Jeans, K-Swiss, Art, Neosens, Reserved, House, Cropp, Sinsay, Medicine, Diverse, Tatuum, Diverse, Quiosque

​

Aktualnie wspieram globalne wysiÅ‚ki na rzecz zrównoważonego rozwoju m.in. bÄ™dÄ…c ekspertkÄ… programu Climate Leadership UNEP/GRID w Warszawie, ByÅ‚am też czÅ‚onkiniÄ… polskiego OkrÄ…gÅ‚ego StoÅ‚u na rzecz Zrównoważonej Mody organizowanego w ramach dziaÅ‚aÅ„ ONZ przez UN Global Compact Network Poland. Moje zaangażowanie zostaÅ‚o docenione nagrodÄ… Dziennikarz dla Planety przyznanÄ… przez Climate Strategies Foundation Poland. Jestem też dumnÄ… absolwentkÄ… studiów podyplomowych na kierunku ESG i transformacja klimatyczna na SGGW w Warszawie.

​

WykÅ‚adam modÄ™ zrównoważonÄ… na Uniwersytecie ÅšlÄ…skim w Katowicach oraz w Collegium Da Vinci w Poznaniu.

​

Poprzez wspóÅ‚pracÄ™ z polskimi mediami, takimi jak Glamour, TVN 24, Fakty TVN, TVN Style, Gazeta.pl Studio Business, Jedynka Polskie Radio, Radio Czwórka, Radio Chilli Zet, Wprost Magazine, Radio PoznaÅ„, staram siÄ™ zwiÄ™kszyć zasiÄ™g Å›wiadomoÅ›ci o modzie zrównoważonej.

​

Kluczowe Umiejętności

​​

  • MyÅ›lenie strategiczne i planowanie

  • ZarzÄ…dzanie projektami i produktami

  • Komunikacja i relacje z mediami

  • Przywództwo i zarzÄ…dzanie zespoÅ‚em

  • Negocjacje i podejmowanie decyzji

  • Kreatywność i elastyczność

​

Zapraszam do wspóÅ‚pracy i wspólnego budowania lepszej przyszÅ‚oÅ›ci dla mody – krok po kroku.

​​

bottom of page